In dit artikel zullen we alle essentiële informatie over het retourproces van Snipes op een overzichtelijke manier voor je uitstallen. De informatie is zoals deze op de website van Snipes staat beschreven. Een volledig overzicht zal je daarom altijd daar vinden. Echter, soms is het erg onduidelijk en wil je alle relevante informatie gewoon op één plek kunnen terugvinden. Daar komen wij om de hoek kijken, daar komen wij met dit artikel. Lees gauw verder om te ontdekken wat er allemaal belangrijk is wanneer je een item wil retourneren aan Snipes.
Een item retourneren of ruilen
Nu beginnen we met een van de belangrijkste zaken bij het retourneren van een item bij Snipes. Dat betreft het feit dat je alléén iets kan terugsturen en dus niet kan omruilen. Voor het omruilen van een item dien je dus echt naar de winkel te gaan. Als je niet in de mogelijkheid bent om naar de winkel te gaan en toch wil ruilen, moet je het item retourneren om vervolgens weer opnieuw een bestelling te plaatsen voor een vervanger.
Winkel
Uit bovenstaande tekst blijkt dus dat je een online besteld item ook terug naar de winkel kan brengen. Hiervoor dien je de volgende stappen te volgen:
- Verpak de te retourneren items in de originele verpakking.
- Vul het retourformulier in. Deze heb je gekregen toen je de oorspronkelijke bestelling binnenkreeg. Het is van absoluut belang dat je deze meeneemt, anders kan de retour niet in ontvangst worden genomen.
- Neem beide items mee naar de winkel, ga naar de kassa en vermeld dat je komt voor een retour. Hier word je door een medewerker geholpen.
Houd rekening met het feit dat je alleen de keuze hebt om het geld contant aan je te laten uitbetalen. Je kan er trouwens ook voor kiezen om een item van dezelfde (of hogere waarde met extra betaling) om te ruilen met je retour.
Let op! Ben je het retourformulier kwijt? Neem dan contact op met de klantenservice.
Post
Een andere manier waarop je een artikel kan retourneren, is via de post. Tenminste, PostNL, om precies te zijn. Je volgt hierbij de volgende stappen:
- Doe je artikelen in de originele verpakking en stop het samen met het retourformulier in een zak of doos. Snipes raad je aan dit, indien mogelijk, te doen in de verpakking waar het in eerste instantie in is verzonden. Plak de verpakking goed in.
- Plak het retourlabel op een zichtbare plek op de verpakking. Een eventueel oud verzendlabel dien je te verwijderen/ onzichtbaar te maken.
- Ga naar het dichtstbijzijnde PostNL-verzendpunt en lever daar je pakket in.
- Je krijgt van PostNL een verzendbewijs. Van dit item is het handig dat je het bewaart tot je de retourbevestiging hebt ontvangen.
De terugbetaling zal verlopen op de manier waarop je het artikel in eerste instantie hebt betaald. Dus, bij bijvoorbeeld Klarna wordt het waarschijnlijk verrekend met een openstaand bedrag. Een betaling via iDeal zal worden gerestitueerd op het bankrekeningnummer waar in eerste instantie mee betaald is.
Let op! Als een artikel is besteld met Klarna, dan kan je deze alleen via de post retourneren en dus niet terugbrengen naar de winkel.
Uitzonderingen
Een beleid zal een beleid niet zijn als er van alles op aan te merken is. Zo geldt het ook voor het retourbeleid van Snipes. We hebben een aantal, nog onbenoemde, uitzonderingen op een rijtje gezet. Eveneens noemen we belangrijke retourvoorwaarden. Dit zijn niet per se ‘uitzonderingen’, maar nog steeds belangrijk.
- Retourtermijn
De retourtermijn van Snipes ligt op dertig dagen. Binnen die dagen dien jij bij de winkel te zijn geweest of moet je een verzendbewijs hebben geregeld waarop staat dat je binnen de dagen het pakket hebt verstuurd. - Ruilen
Helaas is het niet mogelijk om een artikel dat je online hebt aangeschaft om te ruilen via de post. Je kan alleen ruilen in de winkel. Wil je dus hetzelfde artikel in een andere maat, dan moet je die gewoon opnieuw bestelling. - Adres
Het adres van de retourafdeling betreft een antwoordnummer. Je kan het dus nog steeds gratis retourneren als je het retourlabel kwijt bent geraakt.
Snipes Nederland B.V.
Antwoordnummer 10136
5140 VB Waalwijk - Kapot item
Nu kan het zijn dat je wel tevreden bent over een artikel, maar dat het in kapotte staat bij je is aangekomen. Je moet het artikel dan z.s.m. terugsturen naar Snipes, echter moet je hiervoor contact hebben opgenomen met de klantenservice. - Geen geld terug
Het kan ook andersom gebeuren. Dat Snipes van jou een kapot item binnenkrijgt, terwijl jij ‘m wel oorspronkelijk in perfecte staat hebt ontvangen. Met andere woorden, een artikel kan alleen retour als deze in oorspronkelijke staat geretourneerd wordt. Anders staat Snipes in haar recht om waardevermindering op de restitutie toe te brengen of niks terug te betalen. - Giftcard
Betaal je met een giftcard, dan krijg je het geld niet terug in de vorm van een giftcard. De terugbetaling kan alleen plaatsvinden door een storting op je bankrekening.
Nogmaals, het volledige retourbeleid vind je op de website van Snipes. Zo kan je altijd gebruikmaken van je herroepingsrecht, gelden er regels voor artikelen die je vanwege gezondheidsredenen alleen in een specifieke staat kan retourneren en word er uitleg gegeven over de terugbetaling. We wensen je alvast veel succes met het retourneren van items en hopen dat je er met andere items wél fashionable uit kan zien.